Metrolinjen kan både anlægges som en sydlig løsning, der kører mellem København H, via Amager, Østhavnen og Lynetteholm videre til Østerport, samt en nordlig løsning, der kører mellem Østerport og Lynetteholm. Begge linjer kan på sigt udbygges, så Østerport og København H forbindes via Indre Nørrebro og Frederiksberg.
Metroselskabet har udarbejdet miljøkonsekvensrapporten, der gennemgår de maksimale mulige påvirkninger på miljøet og byen ved at anlægge metrolinjen M5.
Formålet med rapporten er at få mulighed for at undgå eller mindske væsentlige negative påvirkninger på by og miljø, inden arbejdet med at anlægge det store infrastrukturprojekt går i gang. Det kan fx handle om trafikomlægninger, støj og inddragelse af byrum.
Høringssvar skal indsendes via Københavns Kommunes høringsportal.
IndustryRadar Danmark
Lindhagensgatan 53
112 43 Stockholm, Sverige
Kundeservice: +468 – 400 22 620
Administrerende direktør: Oscar Lundberg
Redaktionschef: Myrna Whitaker
Ejer: IndustryRadar AB(SE), et uafhængigt,
(redaktionelt uafhængigt selskab)
Organisationsnummer: 559303-9182
[email protected]
Copyright iRadar.dk – 2024